Virálny marketing
Virálny marketing je tradičným typom internetového marketingu. Jeho základnou charakteristikou je jeho šírenie formou vírusu. V prostredí internetu má, preto ideálne podmienky ako znásobovať šírku zásahu svojho cieľového publika ( cieľovej skupiny ).
Virálno-marketingová správa sa zväčša šíri prostredníctvom emailu, sociálnych sietí, blogov, či diskusií. Princípom je dostať informáciu k čo najväčšiemu počtu osôb a spraviť ju dostatočne zaujímavou, aby ju tieto osoby šírili ďalej. Vďaka tejto vlastnosti dokáže byť virálny marketing veľmi efektívny, keďže šetrí náklady na rozširovanie informácie k ďalším príjemcom.
Obsahom virálneho marketingu často býva šírenie obrázku, videa, či správy slúžiace na masovú propagáciu produktu, či služby, pričom nie je pravidlom, že je vždy úplne zrejmé, že sa vlastne o propagáciu „niečoho“ jedná.