Relevancia výsledkov vyhľadávania
Relevancia výsledkov vyhľadávania je miera zhody medzi užívateľom zadanou požiadavkou vo vyhľadávaní a výsledkom, ktorú mu vyhľadávač k jeho požiadavke ponúkol.
Zhoda medzi tým, čo hľadal a čo našiel. Čím vyššia je zhoda / relevancia výsledkov k zadanému dotazu, tým viac je užívateľom hodnotené vyhľadávanie ako úspešné.
Relevancia výsledkov vyhľadávania je cieľavedomou snahou všetkých internetových vyhľadávačov. Každý vyhľadávač sa totiž snaží poskytovať svojmu užívateľovi, čo najlepší a najpresnejší výsledok vyhľadávania k jeho požiadavke ( kľúčovému slovu ), ktoré vo vyhľadávaní hľadá.
V prenesenom význame je to snaha vyhľadávačov priniesť užívateľovi čo najuspokojivejší výsledok. Výsledok, ktorý pri zadávaní kľúčového slova užívateľ požadoval a ktorým dokázal vyhľadávač naplniť jeho očakávania.
Vyhľadávače zabezpečujú relevanciu výsledkov vyhľadávania porovnávaním obsahu kľúčových a príbuzných slov zadaných užívateľom vo vyhľadávacom poli vyhľadávača a výskytom týchto slov na web stránkach zaindexovaných v ich databáze.
Web stránky, ktoré obsahujú kľúčové a príbuzné slová ponúknu vyhľadávače užívateľovi ako výsledok relevantný k jeho hľadaniu na stránke s výsledkami vyhľadávania ( SERP ).
Porovnávanie, zobrazovanie a zoraďovanie výsledkov zabezpečujú sofistikované algorytmy, ktoré sa pokúšajú vo výsledkoch, čo najviac vyhovieť užívateľovi výsledkom v tom, čo hľadal.