PPV ( Pay-per-view )
PPV je obchodný model v internetovej reklame, ktorý označuje spôsob odmeny za poskytnutie reklamného priestoru. Cena za reklamu je pri tejto forme odmeňovania závislá od počtu impresii / zobrazení reklamného formátu. Cena sa spravidla účtuje ako pevne stanovená sadzba za 1000 zobrazení ( CPT / CPM ) reklamného formátu.
Príklad: Inzerent má mesačný rozpočet 50 €. Dohodnutá cena CPT / CPM je 1€ ( teda 1 euro za tisíc zobrazení ). Počas mesiaca sa zobrazí jeho reklama 10 000 ľuďom.
Inzerent takto získa 10 000 zobrazení reklamného formátu v reklamnej sieti. Za PPV reklamu zaplatí 10 x 1€ teda 10€ ( 10, pretože CPT sa určuje ako cena za 1000 zobrazení nie jedno zobrazenie ). Zvyšok rozpočtu mu zostáva na inzerciu do budúceho mesiaca.