Google AdWords

Google AdWords je reklamný PPC ( pay-per-click ) systém vyvinutý a prevádzkovaný spoločnosťou Google Inc.. Princípom jeho fungovania je zobrazovanie reklamných odkazov vo výsledkoch vyhľadávania vyhľadávača Google.

Užívateľ na základe zadania kľúčových slov dostane od Googlu výsledky súvisiace s kľúčovým slovom, pričom Google niektoré presne označené pozície vyčlení pre platené reklamné odkazy. Počet takto vyčlenených reklamných pozícii je vo výsledkoch vyhľadávania obmedzený na maximálne sedem až osem ( aj to len na vysoko konkurenčné kľúčové slová – slová o ktoré je medzi inzerentmi veľký záujem ), spravidla je to menej.

Google platené reklamné odkazy služby Google AdWords oddeľuje od bežných výsledkov dvoma spôsobmi. Zobrazuje ich buď v stĺpci v pravej časti stránky, alebo tiež, pri vysokej miere relevancie inzerovaného kľúčového slova k požiadavke užívateľa zadanej vo vyhľadávaní, s bledofarebným pozadím na prvých pozíciách vo výsledkoch vyhľadávania nad výsledkami neplatenými.

Z pohľadu inzerenta potom systém funguje takto. Inzerent sa zaregistruje do systému, vytvorí si reklamnú kampaň / zostavu, zadá do systému svoj reklamný odkaz pozostávajúci z reklamného nadpisu, dvojriadkového popisu a URL adresy kam, na akú web stránku, bude reklamný odkaz užívateľa po kliknutí smerovať, vyberie si kľúčové slová pri ktorých sa jeho reklama vo výsledkoch vyhľadávania užívateľovi objaví, stanoví si svoj reklamný rozpočet, uhradí Googlu finančnú čiastku, ktorú chce do reklamy investovať a môže začať inzerovať.

Čiastka, ktorú do reklamy inzerent investoval sa potom znižuje každým kliknutím užívateľa na jeho reklamný odkaz vo výsledkoch vyhľadávania alebo v reklamnej sieti Google. Takže inzerent platí vždy len za užívateľa, ktorý jeho web stránku reálne navštívil.

Systém Google AdWords inzerenta samozrejme detailne informuje o štatistikách všetkých ukazovateľov jeho reklamnej kampane od výšky zostatku finančných prostriedkov kampane, cez kľúčové slova s najvyšším a najnižším CTR ( click-through-rate ), až po najdetailnejšie podrobnosti sledovania efektivity reklamnej kampane.

Toto je samozrejme len základný popis funkčnosti systému. Systém ma mnoho ďalších funkcií a nastavení pre správu internetovej reklamnej kampane.

späť na hlavnú stránku slovníka

G - pojmy začínajúce písmenom G


logo-1 logo-1 logo-1 logo-1 logo-1 Ak sa Vám náš projekt páči, budeme radi, ak nás podporíte pridaním ikonky cookie.sk na Vašu web stránku. Pomôžete nám tým šíriť užitočné informácie z cookie.sk k ďaľším ľuďom. Ako pridať ikonku?.